Κυριακή, 10 Ιουνίου 2012

Η νηστεία των Αγίων Αποστόλων Πέτρου και Παύλου


Η νηστεία των Αγίων Αποστόλων (Πέτρου και Παύλου) δεν έχει συγκεκριμένη χρονική διάρκεια, καθώς η έναρξή της εξαρτάται από την κινητή εορτή του Πάσχα.
Αρχίζει από τη Δευτέρα μετά την Κυριακή των Αγίων Πάντων και λήγει στις 28 Ιουνίου, δηλ. την παραμονή της εορτής των Αγ. Αποστόλων Πέτρου και Παύλου. Κατά την περίοδο αυτή νηστεύουμε από το κρέας και τα γαλακτοκομικά, το ψάρι επιτρέπεται κάθε μέρα εκτός από Τετάρτη και Παρασκευή.

Αναφέρουν για την αξία και τη σημασία της νηστείας:
1) ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός:
« Πρέπει και ημείς, αδελφοί μου, οι ευσεβείς χριστιανοί, να νηστεύωμεν πάντοτε, μα περισσότερον την Τετράδη, διατί επουλήθηκε ο Κύριος και την Παρασκευή διατί εσταυρώθη. Ομοίως έχομε χρέος να νηστεύωμεν και τες άλλες Τεσσαρακοστές, καθώς εφώτισε το Άγιον Πνεύμα τους αγίους Πατέρας της Εκκλησίας μας και μας έγραψαν δια να νηστεύωμεν, να νεκρώνωμεν τα πάθη, να ταπεινώνωμεν τη σάρκα, το σώμα.»

2) ο Άγιος Βασίλειος :
« Mην περιορίζεις όμως το καλό της νηστείας μόνο στην αποχή από το φαγητό. Γιατί πραγματική νηστεία είναι μόνο να μην κάνεις τίποτε άδικο. “Να Λύνεις κάθε δεσμό αδικίας”. Συγχώρησε τον πλησίον σου για το κακό που σού έκανε και ξέχασε αυτά πού σού χρωστάει» .
«Η νηστεία σας να είναι καθαρή απο δικαστικές πράξεις και προστριβές.” Κρέας δέν τρως, αλλά κατασπαράζεις τον αδελφό σου. Νηστεύεις το κρασί, αλλα είσαι σπάταλος στις αδικίες. Περιμένεις να έρθει το βράδυ για να φάς αλλά ξοδεύεις ολη την ημέρα σου στα δικαστήρια. ” Αλοίμονο σε κείνους που δεν μεθάνε απο κρασί, αλλά απο τις αδικίες.»

Μιχάλης Σπύρου, Θεολόγος
Αναδημοσίευση από anavaseis.blogspot.gr

2 σχόλια:

  1. Σημειώνουμε πώς στό Ἃγιο Ὂρος πού ἀκολουθεῖ τό Παλαιό ἡμερολόγιο, ἡ Νηστεία αὐτή διαρκεῖ 13 ἡμέρες περισσότερο ἀπό ὂτι στόν κόσμο. Αὐτό συμβαίνει διότι ἡ Νηστεία τῶν Ἀποστόλων, άρχίζει βάσει τῆς κινητῆς Ἑορτῆς τῶν Ἁγίων Πάντων (πού συμπίπτει νά ἑορτάζεται κοινά μέ τό Νέο καί Παλιό, ἐξαιτείας τοῦ κοινοῦ ἑρτασμοῦ τοῦ Πάσχα) καί τελειώνει στίς 28 Ἰουνίου μέ τό Νέο ἡμερολόγιο δηλαδή 13 ἡμέρες ἀργότερα μέ τό Παλαιό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Να σημειωθεί επίσης ότι η νηστεία αυτή γίνεται-κατά τον Ιερό Νικόδημο- όχι για τους Αγίους Αποστόλους, αλλά για την κάθοδο του Παναγίου Πνεύματος. Έτσι αφού καταλύσουμε εις πάντα για μία εβδομάδα προς τιμήν του Αγίου Πνεύματος έπειτα ξεκινά η νηστεία αυτή πάλιν προς τιμήν του παναγίου Πνεύματος. Επειδή με την αντικανονική μεταρρύθμιση του νέου ημερολογίου (1924) μετακινήθηκαν οι εορτές 13 μέρες μπροστά, πολλές φορές -όταν το Πάσχα πέφτει αργά- η κατάλυσις με τη νηστεία συμπίπτουν ή ακόμη καταργείται και τελείως η νηστεία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Για να σχολιάσετε (με ευπρέπεια) πρέπει να συνδεθείτε με τον λογαριασμό google ή wordpress που διαθέτετε. Αν δεν διαθέτετε πρέπει να δημιουργήσετε έναν λογαριασμό στο @gmail ή στο @wordpress. Μπορείτε βεβαίως πάντα να στέλνετε e-mail στο anavaseis@gmail.com
Ευχαριστούμε.

Συνολικές προβολές σελίδας

Πρόσφατα δημοσιευμένα άρθρα

Αρχειοθήκη ιστολογίου