Πέμπτη 13 Δεκεμβρίου 2012
Το Άγιον Όρος παρεμβαίνει και δηλώνει αντίθετο στα νέα προγράμματα σπουδών για τα θρησκευτικά καυτηριάζοντας την επιχειρούμενη αλλοίωση του μαθήματος
ΙΕΡΑ ΚΟΙΝΟΤΗΣ ΑΓΙΟΥΣ ΟΡΟΥΣ
ΚΑΡΥΑΙ, ΤΗ 22.11/3.12.2012 ΑΘΩ
ΑΡ.ΠΡΩΤ. Φ.2/7/3464
Μακαριώτατον ΑρχιεπίσκοπονΑθηνών και πάσης Ελλάδος
Κύριον κύριον Ιερώνυμον
Πρόεδρον της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος
Ιωάννου Γενναδίου 14, 11521 Αθήνας
Μακαριώτατε πάτερ και Δέσποτα,
Την Υμετέραν Θεοτίμητον Μακαριότητα και τους περί Υμάς Σεβάσμιους Αρχιερείς υιικώς και ευλαβώς εν Κυρίω προσαγορεύομεν.
Αξιωθέντες παρά την αναξιότητα ημών να εγκαταβιούμεν εις τον ιερόν της Υπεραγίας ημών Θεοτόκου Περιβόλιον, το Αγιώνυμον Όρος ένθα ευλαβώς ησκήθησαν αναρίθμητον πλήθος Αγίων, καθ’εκάστην δε προσφέρεται η αναίμακτος θυσία του Κυρίου και αναπέμπονται δεήσεις και ικεσίαι υπέρ του σύμπαντος κόσμου, μακράν όντες του κόσμου αλλ’ εν τούτω εγγύς, ως μέλη του αυτού Σώματος, πώς να αποκρύψωμεν το μέγεθος της οδύνης, διά της αμαρτίας και την αποστασίαν πάντων ημών.
Αυτή τούτη η απομάκρυνσις από το ταπεινόν φρόνημα των οσίων και των μαρτύρων της πίστεως, υποθηκεύουσα το μέλλον της Πατρίδος μας και των τέκνων της, κρίνει πρώτον ημάς Μακαριώτατε, τους εμπιστευθέντας να φυλάξωμεν την παρακαταθήκην της πίστεως, διό και συμμετέχομεν εις την βαθύτατην αγωνίαν Σας, αναγνωρίζοντες τους πολυσχιδείς αγώνας Σας διά να προσφέρητε την μαρτυρίαν της ορθοδόξου πίστεως εις καιρούς δυσχειμέρους και λίαν χαλεπούς, ειδικότερον δε όσον αφορά εις τον ευαίσθητον και λίαν κρίσιμον χώρον της Παιδείας και της αγωγής προς τους νέους ανθρώπους.
Όθεν, εξ αφορμής του νέου πιλοτικού προγράμματος δια το Μάθημα των Θρησκευτικών, ήχθημεν εις την απόφασιν να ενώσωμεν την ιδικήν μας φωνήν μετά της Υμετέρας, διά να διακηρύξωμεν και υπερασπισθώμεν το δικαίωμα των νέων ανθρώπων διά μίαν παιδείαν ούχι υλιστικήν και χρησιμοθηρικήν, αλλά θείαν και ανθρωπίνην. Διότι σήμερον, υπέρ ποτέ άλλοτε, η μαθητιώσα νεολαία, είτε είναι ορθόδοξος είτε όχι, είτε ελληνικής είτε αλλοδαπής καταγωγής, έχει ανάγκην από την πίστιν εις τον Σωτήρα Χριστόν, ήτις είναι η σώζουσα αλήθεια και η ελπίς πάντων των περάτων της γης.
Ταπεινώς φρονούμεν ότι η ευθύνη ημών και εν προκειμένω των διδασκάλων, ως και του προσανατολισμού των μαθημάτων και των προγραμμάτων σπουδών –ουχί μόνον των Θρησκευτικών αλλά και της γλώσσης και της ιστορίας και των λοιπών– δέον να είναι ουχί η μετάδοσις ξηρών και αποσπασματικών γνώσεων και η προσφορά εις την άωρον ηλικίαν των μικρών ελληνοπαίδων σωρείας ετεροκλήτων θρησκευτικών παραστάσεων, συμβόλων, πεποιθήσεων και πρακτικών, αλλά η μεταλαμπάδευσις εις τας ψυχάς των νέων του πληρώματος της ζωής και της αγάπης του Χριστού· είναι δε πρόδηλον ότι η ζωή και η αλήθεια δεν εμπνέονται εις τας ψυχάς των νέων ανθρώπων με θρησκειολογικάς πληροφορίας, αλλά με τα ζώντα παραδείγματα των Αγίων της Πίστεως και των ηρώων της αγάπης της Ορθοδόξου Εκκλησίας, ήτις αποτελεί το σώμα του ζώντος Χριστού.
Διερωτώμεθα, Μακαριώτατε, εις το σχολείον της πολυπολιτισμικής νέας ελληνικής κοινωνίας, τι θα παραδώσωμεν ως παρακαταθήκην προς τους επιγενομένους; Δεν υπερασπιζόμεθα ουδένα ιδιοτελή σκοπόν. Πώς η ορθόδοξος παιδεία ήτις κατ’ εξοχήν σέβεται το ανθρώπινον πρόσωπον, θα ήτο ποτέ δυνατό να χαρακτηρίζεται ως «μονοφωνία» η ποίος αρύεται το δικαίωμα ακυρώσεως της Παιδείας του Γένους;
Δυστυχώς διαπιστούται ότι με πρόσχημα την αποφυγήν του «δογματισμού» ή του «κατηχητισμού» ή των «αγκυλώσεων του παρελθόντος» εις το σχολείον της δήθεν πολυπολιτισμικής νέας ελληνικής κοινωνίας, επιχειρείται η μετατροπή του Μαθήματος των Θρησκευτικών εις γνωσιακόν – Θρησκειολογικόν. Φρονούμεν ότι το Μάθημα των Θρησκευτικών θα έδει να είναι ομολογιακόν διά να είναι ανοικτόν, ειδάλλως θα είναι “φυλακή”.
Επιτρέψατε ημίν να ενώσωμεν την φωνήν και τον προβληματισμόν ημών μετά του Υμετέρου, καθώς ταύτα πάντα προωθούνται εις το πλαίσιον ευρυτέρας και συστηματικωτέρας προσπαθείας απομακρύνσεως του λαού μας από τας ρίζας του και επιβολής ενός «πολυπολιτισμικού αποχρωματισμού».
Μακαριώτατε, ταύτα πάντα εν ταπεινώσει και μετά πόνου ψυχής τολμώμεν να καταθέσωμεν εις τη εγνωσμένην σύνεσιν και διάκρισιν Σας, ουχί ως διδάσκοντες αλλ’ ως έσχατοι, και περαιούντες εκζητούμεν τας πατρικάς ευχάς και ευλογίας της Υμετέρας Μακαριότητος και των περί Υμάς αγίων Αρχιερέων, ίνα τελειώσωμεν τον μοναχικόν ημών δόλιχον βαδίζοντες ακλινώς προς τον δι’ άφατον φιλανθρωπίαν σαρκί τεχθέντα Κύριον, διατελούμεν δε μεθ’ εορτίων προσρήσεων κατασπαζόμενοι την αγίαν Υμών δεξιάν.
Άπαντες οι εν τη κοινή Σύναξει Αντιπρόσωποι και Προϊστάμενοι
Των είκοσιν Ιερών Μονών του Αγίου Όρους Άθω
Κοιν. Υπουργόν Παιδείας κ. Κωνσταντίνον Αρβανιτόπουλον
Ενημέρωση από Ζωηφόρο
Ετικέτες
Άγιο Όρος,
Επιστολές,
Ιερά Επιστασία,
Μάθημα Θρησκευτικών
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Συνολικές προβολές σελίδας
Αρχειοθήκη ιστολογίου
-
►
2013
(3547)
- ► Δεκεμβρίου (75)
- ► Σεπτεμβρίου (314)
- ► Φεβρουαρίου (315)
- ► Ιανουαρίου (357)
-
▼
2012
(4154)
-
▼
Δεκεμβρίου
(363)
- Γέρων Φανούριος, ο Ρουμάνος ασκητής από την Καψάλα
- Χριστούγεννα στη Φυλακή. Περιστατικά Ρουμάνων φυλα...
- Πρωτοχρονιάτικο Μήνυμα Μητροπολίτου Αιτωλίας και Α...
- «Ένα λουλούδι για την αγάπη».... Φιλανθρωπική εκδή...
- Η κραυγή των Πομάκων της Θράκης. Κωνσταντίνος Χολέβας
- Ἡ αὐτογνωσία τοῦ χριστιανοῦ. Μέρος Α'. Ἰλαρίωνος Φ...
- Ἱερομόναχος Νικόλαος Γρηγοριάτης. Μέρος Β'
- Νιγηρία: Δεκαπέντε χριστιανοί σφαγιάστηκαν από ισλ...
- Ηχητικό Αγιολόγιο 31 Δεκεμβρίου
- 31 Δεκεμβρίου Συναξαριστής
- Η παραποίηση του Μεγάλου Θεολόγου και Πατρός της Ε...
- Εκκλησιαστική και πολιτική Πρωτοχρονιά. Πρωτοπρ. Ά...
- Τά συγγράμματα τοῦ Γέροντος. Τό ἅγιο τέλος του. Ἱε...
- "Μπάτε σκύλοι αλέστε" το Τaxis.Έκλεψαν τα e-mails ...
- Απάντηση Μητροπόλεως Πειραιώς στον Κώστα Νούση και...
- Τα Εθνικά θέματα μπροστά στο 2013. Κωνσταντίνος Χ...
- Κυριακή! «Ἀναστάσεως ἡμέρα λαμπρυνθῶμεν λαοί». Πρω...
- Νέκρωση τοῦ παλαιοῦ ἀνθρώπου γιά νά γίνουμε ἄξιοι ...
- Δέν ὑπάρχει γλυκύτερο ἀπό τήν προσευχή. Άγιου Ιωάν...
- Ἡ συμπεριφορά τοῦ μοναχοῦ πρός τούς ἀνωτέρους του,...
- Η Σφαγή των 14.000 Νηπίων (29 Δεκεμβρίου) σε τοιχο...
- Ηχητικό Αγιολόγιο 30 Δεκεμβρίου
- 30 Δεκεμβρίου Συναξαριστής
- Κυριακή μετὰ τὴν Χριστοῦ γέννησιν. Ἁγίου Ἰωάννου Χ...
- Σύγχρονοι Ἡρῶδαι! Κυριακή μετὰ τὰ Χριστούγεννα. (†...
- Ὁμιλίες π. Ἀθανασίου Μυτιληναίου στήν Κυριακὴν μετ...
- Γιατί γεννήθηκε ὁ Χριστός; Κυριακὴ μετὰ τὴν Χριστ...
- Ὁ Ἀπόστολος τῆς Κυριακῆς. Ἐπιστολή πρός Γαλάτας Α'...
- Τό Εὐαγγέλιο τῆς Κυριακῆς. Κυριακὴ μετὰ τὴν Χριστο...
- Περιοδικό Σταυρός Δεκέμβριος 2012
- Το βιβλίο του Χαράλαμπου Άνδραλη «Νεομάρτυρες της ...
- Προσευχή γιά τούς ἄλλους. Ἱερομόναχος Ἠλίας Τσιορο...
- Θαύμα του γέροντος Παϊσίου σε νεφροπαθή στην Αργολ...
- Ο παγκόσμια ακήρυχτος πόλεμος εναντίον των Χριστιανών
- Ένας Πανθρησκειακός Νεοεποχίτικος ναός για τρεις θ...
- Τὰ κόμματα τῆς Ἀριστερᾶς ἐκήρυξαν ἐπισήμως τὸν πόλ...
- Ηχητικό Αγιολόγιο 29 Δεκεμβρίου
- 29 Δεκεμβρίου Συναξαριστής
- Διαστάσεις της αγάπης, ποιές πρέπει να είναι. Αρχι...
- Περί του Γέροντος Καλλινίκου του νηπτικού
- Ὁ ἀείμνηστος Σπυρίδων Μάνταρης († 24-12-2012)
- Μετά την Google αποδεικνύεται Master στη φοροαποφυ...
- Ο Δήμος Αθηναίων πετάει στους σκουπιδοντενεκέδες τ...
- Η μνήμη του θανάτου και το Πάντα
- Ἡμερίδα γιά τό Μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν (Σάββατο 29...
- Ἀγάπη ἀνιδιοτελής πρός τόν Θεό. Γέροντος Πορφυρίου...
- Ἱερομόναχος Νικόλαος Γρηγοριάτης. Μέρος Α'
- Ἡ ψυχολογία τῆς μετανοίας. Μέρος Δ'. Ἰλαρίωνος Φέλ...
- Ηχητικό Αγιολόγιο 28 Δεκεμβρίου
- 28 Δεκεμβρίου Συναξαριστής
- Γιορτάζοντας τον άγνωστο Χρόνο. Γιώργου Παπαθανασό...
- Οἱ Μάρτυρες τοῦ Ἰεχωβᾶ. Αἱρετικές ἀντιλήψεις διά τ...
- Ὁ πολιτιστικός καί ὁ κοινωνικός σκοπός τοῦ μοναχισ...
- Ἡ ζωή του στόν μοναχισμό. Ἱερομόναχος Ἠλίας Τσιορο...
- Ἅγιος Προκόπιος τῆς Βιάτκα , ὁ Σιωπηλός διά Χριστό...
- Μοναχός Νικήτας Αγιοβασιλιάτης. Από ληστής της Θεσ...
- Περί ὑπηρεσίας πρός τόν Θεό καί τόν συνάνθρωπο. Γέ...
- Διδασκαλία ηθική για τους άρχοντες των χριστιανών....
- Παρεκκλήσιο τοῦ ὁσίου Σιλουανοῦ τοῦ Ἀθωνίτου στά ...
- Ηχητικό Αγιολόγιο 27 Δεκεμβρίου
- 27 Δεκεμβρίου Συναξαριστής
- Περί ἐλπίδος στόν Θεό καί περί ὑπομονῆς. Στάρετς Σ...
- (Η ελπίδα στους καιρούς της απελπισίας). الرجاء ف...
- Το Χριστουγεννιάτικο έλατο της Καρακαλλινής αυλής
- Περί της έμπρακτης τήρησης των υποσχέσεών μας. Άγι...
- Αγάπη και συναίσθημα. Μέρος Β'. Αρχιμανδρίτη Ευσέβ...
- Ἡ ψυχολογία τῆς μετανοίας. Μέρος Γ'. Ἰλαρίωνος Φέλ...
- Καθηγούμενος Διονύσιος Γρηγοριάτης (+1904-1977).
- Τό νόημα καί ἡ σημασία τοῦ μοναχισμοῦ. Ὁ πνευματικ...
- Ἡ θεραπεία.Ἁπλά καί ἁπαλά. Γέροντος Πορφυρίου. Ἱερ...
- Ἡ ζωή του στόν μοναχισμό. Ἱερομόναχος Ἠλίας Τσιορο...
- Ηχητικό Αγιολόγιο 26 Δεκεμβρίου
- 26 Δεκεμβρίου Συναξαριστής
- Φώτης Κόντογλου. Οἱ τρεῖς μάγοι
- Χριστὸς γεννᾶται. Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Θεολόγος
- Ἡ σαρκωμένη Ἐλπίδα μας! Μήνυμα Χριστουγέννων του Γ...
- Ἡ ψυχολογία τῆς μετανοίας. Μέρος Β'. Ἰλαρίωνος Φέλ...
- Ἡ ὑπακοή καί ἡ προσωπικότης τοῦ μοναχοῦ. Ἡ ζωή τοῦ...
- Αγάπη και συναίσθημα. Μέρος Α'. Αρχιμανδρίτη Ευσέβ...
- Καθηγούμενος Συμεών Τέταρτος κτίτωρ τῆς Μονῆς Ὁσί...
- Περί προσοχής προς αναγνώρισιν των πειρασμών. Γέρο...
- Ηχητικό Αγιολόγιο 25 Δεκεμβρίου
- 25 Δεκεμβρίου - Χριστούγεννα
- Ἱερομόναχος Ἠλίας Τσιορούτσα. Μέρος Β'
- O Μητροπολίτης Νικαίας μοίρασε 3.000 δέματα αγάπης...
- Αγάπη και λειτουργικότητα της ψυχής. Μέρος Β'. Αρχ...
- Χριστουγεννιάτικο Δένδρο, μια συγκεκαλυμένη μορφή ...
- «Δεύτε ίδωμεν πιστοί»
- Christ is Born -Χριστός Γεννάται
- Βυζαντινά κάλαντα
- Ἡ ψυχολογία τῆς μετανοίας. Μέρος Α'. Ἰλαρίωνος Φέλ...
- Ηχητικό Αγιολόγιο 24 Δεκεμβρίου
- 24 Δεκεμβρίου Συναξαριστής
- Ὅσιος Ἰωακείμ Ὁ τρίτος κτίτωρ τῆς Ι. Μ. Γρηγορίου.
- Ἡ συμπεριφορά τοῦ μοναχοῦ ἀπέναντι στόν κόσμο. Ἡ ἐ...
- Αγάπη και λειτουργικότητα της ψυχής. Μέρος Α'. Αρχ...
- Η Κυριακή ημέρα. Στρατής Ανδριώτης
- Περί μελέτης πατερικών κειμένων. Ἀθωνικά μηνύματα....
- Γιατί ὁ Θεός ἔγινε ἄνθρωπος_12η κατήχηση Ἄγ. Κυρίλ...
- Ἱερομόναχος Ἠλίας Τσιορούτσα. Μέρος Α'
- ► Σεπτεμβρίου (327)
- ► Φεβρουαρίου (346)
- ► Ιανουαρίου (348)
-
▼
Δεκεμβρίου
(363)
-
►
2011
(3478)
- ► Δεκεμβρίου (370)
- ► Σεπτεμβρίου (259)
- ► Φεβρουαρίου (256)
- ► Ιανουαρίου (350)
-
►
2010
(2873)
- ► Δεκεμβρίου (308)
- ► Σεπτεμβρίου (225)
- ► Φεβρουαρίου (186)
- ► Ιανουαρίου (197)
Σήμερα το μεσημέρι στη θεολογική Σχολή Αθηνών οι πρωτεργάτες του πιλοτικού προγράμματος των νέων θρησκευτικών φιλοξενήθηκαν ως ομιλητές προς τους φοιτητές και υπερασπίσθηκαν με πάθος την πρότασή τους, καταφερόμενοι επίσης με πάθος κατά των αντιδρώντων. Η Σχολή με τον Κοσμήτορά της και κάποιους καθηγητές της τους στήριξε εκθύμως.
ΑπάντησηΔιαγραφή